مجله اینترنتی جوان

مقالات مفید از بازار اقتصاد

مجله اینترنتی جوان

مقالات مفید از بازار اقتصاد

  • ۰
  • ۰

محوطه سازی باغ

 محوطه سازی باغ

محوطه سازی یکی از بخش های مهم در طراحی باغ است. محوطه سازی در باغ با هدف بهبود کیفیت  فضای باغ انجام می شود . همچنین زیبایی چشمگیری را به فضای باغ اضافه خواهد کرد. محوطه سازی باغ معمولا در بخش هایی از باغ انجام می شود که استفاده زراعی کمتری دارد. همچنین المانهای بسیاری نیز قابل افزودن به این محیط می باشد که با توجه به نوع نیاز در محیط استفاده می شود.

محوطه سازی شامل چه بخش هایی است.

محوطه سازی در باغ شامل بخش هایی می شود که به اختصار در این بخش بیان می شود.

  1. ایجاد مسیر های حرکت در باغ
  2. ایجاد نورپردازی در مسیرها
  3. ایجاد نورپردازی کلی
  4. کف سازی
  5. دیوار کشی

محوطه سازی باغ

ایجاد مسیر های حرکت در باغ

ایجاد مسیر حرکت در باغ یکی از مهمترین بخش های محوطه سازی است. این بخش علاوه بر زیبایی کارایی بسیار بالایی نیز دارد. مسیر حرکت در باغ را به صورت مجزا طراحی نمایید. استفاده از سنک و متریال طبیعی میتواند مسیر ها را بسیار زیبا نماید.

ایجاد نورپردازی در مسیرها

مسیرهای حرکت را نورپردازی کنید. معمولا این نورپردازی از کف انجام میشود و یا از چراغ های پایه کوتاه استفاده می شود. نورپردازی در مسیر های حرکتی علاوه بر زیبایی، امکان تردد و استفاده در شب را فراهم می کند.

ایجاد نورپردازی کلی

در صورتی که در باغ سازه ای وجود دارد میتوانید با نورپردازی نمای بسیار زیبایی به ان بدهید. همچنین کمک کنید تا سازه زیباتر و بهتر دیده شود. نورپردازی های سقفی و نورپردازی های دیواری مناسب ترین گزینه برای این موارد هستند.

کف سازی

کف سازی مناسب برای محیط باغ و به ویژه در بخش های  که به عنوان محیط دورهمی ها در نظر گرفته می شود بسیار مهم است. این بخش ها معمولا با موادی کف سازی می شوند که سطح صاف ایجاد کنند.

دیوار کشی

دیوار کشی ها میتواندد خود نوعی جدا کننده محیطی نیز باشند. استفاده از دیوارهای کوتاه میتواند مزیت های بسیاری داشته باشد. در محوطه سازی باغ دیوار کوتاه کمک میکند تا علاوه بر جداسازی دید کلی باغ نیز محدود نشود.

 

در محوطه سازی باغ می توانید از المانهای اماده نیز بهره بگیرید که شامل موارد گوناگونی می باشد. برخی از این الملنها را در بخش زیر مشخص کرده ایم.

  1. طراحی و اجرای استخر
  2. طراح و اجرای ابنما
  3. طراحی و اجرای الاچیق
  4. استفاده از مبلمان فضای سبز
  5. ایجاد فضای بازی کودکان
  6. استفاده از باربیکیو

 

طراحی و اجرای استخر

استفاده از استخر در باغ میتواند فضایی بسیار مناسب و قابل استفاده ایجاد کند. همچنین استخر در باغ استفاده چند منظوره دارد، از یک استخر هم به عنوان تفریح برای افراد استفاده می شود و در موارد مورد نیاز به عنوان یک منبع اب برای درختان نیز استفاده می شود.

طراح و اجرای ابنما

ابنما یکی از مواردی است که به صورت آماده قابل تهیه کردن و افزودن به محیط است. در محوطه سازی ابنما میتواند نقش مهمی در زیباسازی محیط داشته باشد.

طراحی و اجرای الاچیق

آلاچیق ها در صورتی که در طراحی و اجرا شرایط مناسبی داشته باشند کاربرد بالایی نیز خواهند داشت. ایجاد محیطی برای استراحت افراد و لذت بردن از محیط باغ را ایجاد می کنند.

 

استفاده از مبلمان فضای سبز

تهیه مبلمان فضای سبز کمک میکند تا در محوطه سازی در زمان کوتاهتری به نتایج بهتری برسیم. خرید مبلمان اماده فضای سبز و قراردادن ان در محیط زمانبر نخواهد بود و محیط باغ در زمان کوتاهی به شکل نهایی خود می رسد.

ایجاد فضای بازی کودکان

ایجاد فضای بازی کودکان با کف سازی مناسبی باید انجام پذیرد. همچنین امکان خرید وسایلی برای کودکان به صورت اماده نیز وجود دارد. این مسئله در زمان بسیار کوتاه محیط را آماده استفاده میکند.

استفاده از باربیکیو

باربیکیو نیز از ابزاری است که به صورت اماده قابل خرید است و قابل استفاده در محوطه سازی باغ می باشد. خرید باربیکیو آماده زمان انجام پروژه را کوتاه می کند.

 

خرید گل و گیاه آپارتمانی

خرید اینترنتی گل و گیاه

طراحی آبنما

 

 

  • ۰۱/۰۵/۰۳
  • mohammad javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی