مجله اینترنتی جوان

مقالات مفید از بازار اقتصاد

مجله اینترنتی جوان

مقالات مفید از بازار اقتصاد

  • ۰
  • ۰

 استعلام وضعیت بیمه نامه

بیمه های خودرو از اهمیت زیادی برخوردار هستند. چون داشتن بیمه خودرو اجباری است. در ضمن این بیمه ها می توانند از بیمه گذاران در برابر حوادث جاده ای حمایت مالی کنند. بیمه گذاران باید شرایط بیمه نامه های خود را درک کنند. معمولا بیمه نامه ها دارای تاریخ انقضا هستند و لازم است آن ها را هر سال تمدید کنیم. از سوی دیگر بیمه نامه های منقضی ممکن است جریمه های هنگفتی در پی داشته باشند.

استعلام بیمه

لزوم استعلام وضعیت بیمه نامه

با این اوضاع، بیمه گذاران نیاز دارند تا هر چند وقت یکبار شرایط بیمه نامه های خود را تحت نظر داشته باشند و به زمان اعتبار بیمه نامه های خود دقت کنند. آنها باید بدانند خودروی شان تا چه تاریخی بیمه دارد. روش های متعددی برای پیگیری جزئیات بیمه نامه های بیمه گذاران در دسترس است. این روش ها ممکن است اینترنتی یا غیر اینترنتی باشند. روش استعلام پیامکی نیز وجود دارد که به راحتی می توان حتی بدون دسترسی به اینترنت از وضعیت بیمه نامه خود را استعلام گرفت.

عواقب انقضای بیمه شخص ثالث

در صورت یادگیری فرایند استعلام بیمه نامه، انجام آن برای بیمه گذاران سهل و آسان خواهد شد. به خاطر سپردن تاریخ انقضای بیمه نامه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین از تنظیم یک یادآور تاریخ سالانه برای تمدید بیمه نامه خود اطمینان حاصل کنید. از آنجایی که نمایندگی های بیمه کننده احتمال فراموشی این تاریخ را از سوی مشتریان خود کاملا درک می کنند به بیمه گذاران تا مدت زمان خاصی مهلت می دهند. آن ها معمولا 90 روز پس از تاریخ انقضای بیمه نامه ها برای تمدید آن به مشتریان خود مهلت می دهند.

با این وجود، در صورت طی شدن این مهلت، بیمه نامه فرد به طور کامل باطل خواهد شد. در این صورت هیچ عذری برای تمدید بیمه نامه پذیرفته نمی شود و متاسفانه بیمه گذار مجبور است بیمه نامه جدیدی تهیه کرده و کلیه مراحل خرید را از ابتدا طی کند. عواقب انقضای بیمه شخص ثالث می تواند بر اهمیت استعلام وضعیت بیمه نامه برای بیمه گذاران تاکید کند.

موارد مرتبط با این موضوع:

 

بیمه عمر

بیمه درمان تکمیلی

بیمه حوادث

بیمه آتش سوزی

بیمه زلزله

بیمه باربری داخلی

خرید بیمه

 

  • ۰۰/۰۹/۲۹
  • mohammad javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی