مجله اینترنتی جوان

مقالات مفید از بازار اقتصاد

مجله اینترنتی جوان

مقالات مفید از بازار اقتصاد

  • ۰
  • ۰

بیمه ثالث ایران قیمت

مقدمه

در مقاله بیمه ثالث ایران قیمت درباره قیمت بیمه و عواملی که روی آن تاثیر دارند صحبت می‌کنیم. به طور کلی هرساله قیمت یا حق بیمه پایه را بیمه مرکزی مشخص می‌کند. تعداد سیلندر خودرو و نرخ دیه، دو عامل مهم در تعیین قیمت بیمه هستند. البته مبلغی که مشخص می‌شود، قیمت نهایی نیست و فاکتورهای دیگری هم روی آن تاثیر خواهند گذاشت که در ادامه درباره این موضوع بیشتر صحبت می‌کنیم.

بیمه ثالث ایران قیمت

بیمه ثالث ایران قیمت: عوامل موثر روی قیمت نهایی بیمه

بیمه ثالث ایران قیمت پایه‌ای دارد که دو فاکتوری که در مقدمه به آن‌ها اشاره کردیم، روی آن تاثیر می‌گذارند. بعد از آن سایر عوامل مانند کاربری خودرو هم روی قیمت تاثیر می‌گذارند. برای بررسی کاربری خودرو این موضوع را بررسی می‌کنند که راننده چه استفاده‌هایی از ماشین می‌کند؟ مثلا کسی که کارمند است یا کسی که شغل رانندگی دارد، قیمت متفاوتی برای بیمه پرداخت می‌کنند.

کسی که راننده تاکسی باشد، قطعا میزان استهلاک ماشینش بیشتر است یا مثلا کارمند استفاده خیلی کمی از ماشین در حد رفت و آمد به محل کارش دارد و به همین دلیل هزینه زیادی هم پرداخت نمی‌کند؛ بعلاوه نسبت به راننده تاکسی در معرض خطر تصادف کمتری قرار دارد. درباره پوشش‌های بیمه هم لازم است این را بدانید که خسارات مانی و جانی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند و اینکه سقف پوشش بیمه برای دیه شخص ثالث هم مطابق با نرخ دیه‌ای است که هر سال توسط قوه قضاییه اعلام می‌شود.

نکته آخر

بیمه ثالث ایران قیمت مشخصی دارد که هرساله طبق تغییرات نرخ دیه و هزینه سیلندر ماشین، تعیین می‌شود. کسانی که درحین رانندگی در یک مدت مثلا یکسال هیچ تصادفی نداشته باشند، تخفیف می‌گیرند. درحال حاضر فقط بیمه ثالث ایران چنین تخفیفی برای مشتریان خود قائل می‌شود. این نوع تخفیف معمولا به شکل درصد در بیمه نامه وجود دارد و می‌توانید آن را مشاهده کنید. نکته دیگری که درباره بیمه ثالث باید بدانید این است که اگر به موقع آن را تمدید نکنید، جریمه می‌شوید. به این دلیل که بیمه ثالث ایران یک بیمه اجباری است.

مطالب مفید دیگر:

بیمه ثالث ایران

بیمه ثالث ایران اقساطی

خرید بیمه شخص ثالث ایران

بیمه ثالث ایران قیمت

استعلام بیمه ثالث ایران

  • ۰۰/۰۸/۰۷
  • mohammad javan

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی